Managing the production capacity of a central bakery in a supermarket chain

Authors

  • Jeferson Alberto Silva da Silva Universidade Federal do Pampa (Unipampa), Santana do Livramento, RS, Brasil. https://orcid.org/0009-0006-8262-407X
  • Mygre Lopes da Silva Universidade Federal do Pampa (Unipampa), Santana do Livramento, RS, Brasil. https://orcid.org/0000-0001-7474-5708
  • Rodrigo Abbade da Silva Universidade Federal do Pampa (Unipampa), Santana do Livramento, RS, Brasil. https://orcid.org/0000-0002-7312-4819
  • Isabela Braga da Matta Universidade Federal do Pampa (Unipampa), Santana do Livramento, RS, Brasil.

DOI:

https://doi.org/10.14488/1676-1901.v25i3.5164

Keywords:

Capacity management, Centralization of production, Confectionery, Supermarket network, Case study

Abstract

The study aims to analyze the management of the production capacity of a central confectionery store in a supermarket chain. Specifically, the aim is to map the production process of the product with the highest demand and added value and analyze the factors that influence production capacity. The research presents a qualitative, descriptive approach, with the case study method being chosen. Data collection was carried out through semi-structured interviews in one of the branches of the supermarket chain in Sant’Ana do Livramento (RS), where the central confectionery is located. The data was analyzed using a flowchart of the production process and content analysis. With this, it was possible to analyze the management of the confectionery sector, considering the factors that influence production capacity. In this sense, the production process can meet demand, with some difficulty. Some bottlenecks that impact the sector's production capacity stand out, such as: facilities, machines and lack of labor.

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Author Biographies

Jeferson Alberto Silva da Silva, Universidade Federal do Pampa (Unipampa), Santana do Livramento, RS, Brasil.

Bacharel em Administração pela Universidade Federal do Pampa (Unipampa).

Mygre Lopes da Silva, Universidade Federal do Pampa (Unipampa), Santana do Livramento, RS, Brasil.

Doutora em Administração pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), Professora do Programa de Pós-Graduação em Administração (PPGA) e do curso de Administração da Universidade Federal do Pampa (Unipampa), Administração da Produção e Operações.

Rodrigo Abbade da Silva, Universidade Federal do Pampa (Unipampa), Santana do Livramento, RS, Brasil.

Pós-doutor em Economia e Desenvolvimento pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), Professor do curso de Administração da Universidade Federal do Pampa (Unipampa), Administração da Produção e Operações.

Isabela Braga da Matta, Universidade Federal do Pampa (Unipampa), Santana do Livramento, RS, Brasil.

Doutora em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Professora do curso de Administração da Universidade Federal do Pampa (Unipampa), Administração da Produção e Operações.

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Published

2025-10-24

How to Cite

Silva, J. A. S. da, Silva, M. L. da, Silva, R. A. da, & Matta, I. B. da. (2025). Managing the production capacity of a central bakery in a supermarket chain. Revista Produção Online, 25(3), 5164 . https://doi.org/10.14488/1676-1901.v25i3.5164